Obserwatorzy

niedziela, 22 marca 2020

Renesans - zagadki...

JAK CIEKAWIE POWTÓRZYĆ MATERIAŁ Z EPOKI?


PRAWDA CZY FAŁSZ?

Zabawa na czasy online oraz offline...

Ostatnio podczas lekcji wychowawczej online, zainspirowana pomysłem Marty Florkiewicz-Borkowskiej, zainicjowałam zabawę "Prawda czy fałsz?". Każdy uczeń wraz ze mną nagrał 3 informacje o sobie, jedna z nich musiała być fałszywa. Okazało się to świetnym rozwiązaniem, integrującym, wzbudzającym ciekawość. Każdy z nas odciął się też od rzeczywistości w ten sposób. Zrelaksowaliśmy się tak, że nikt nie chciał zakończyć tej zabawy. Polecam Wam serdecznie. 

Poszłam dalej tym tropem i stwierdziłam, że w taki sposób mogę przygotować dla uczniów zagadki z epoki renesansu. Już niedługo kończymy przygodę z tą epoką, więc nagrałam 7 przykładowych zagadek typu "Prawda czy fałsz?". Uczniowie w komentarzach na naszej grupie online będą z każdej zagadki typować tę informację, która jest fałszywa. 

Zobaczcie, co przygotowałam:










Takim sposobem można poprosić też uczniów o przygotowanie dla klasy np. zagadek z lektur. Powodzenia!

Anna Konarzewska

1 komentarz: