LEKCJE W UPALNE DNI...
Pomysł pierwszy!
Zbliżają się wakacje, nauczyciele kończą już realizację programów nauczania ze swoich przedmiotów. Uczniowie czują rozluźnienie, rozleniwienie i nie można się temu dziwić, ponieważ też pracowali w pocie czoła na swoje sukcesy w nauce.
Zajęcia w tym czasie są dla nich udręką, dlatego otwieram na moim blogu cykl pomysłów na lekcje w upalne dni. Korzystać będą z tego mogli wszyscy przedmiotowcy, nie tylko humaniści.
Na początku pokazujemy uczniom obraz (znaleziony w sieci) z dopisanymi dymkami, aby wiedzieli, jakie zadanie będą musieli wykonać:
Dzielimy klasę na grupy i każda otrzymuje po 3 wydrukowane w formacie A3 lub A4 obrazy znanych artystów. Każdy zespół dodatkowo otrzymuje białe paski papieru, które będą pełniły funkcję dymków do wypowiedzi bohaterów przedstawionych na obrazach. W ten sposób uczniowie zabawią się sztuką, wejdą w hipotetyczne myśli postaci. Paski można nakleić na obrazy i utworzymy w ten sposób wakacyjną galerię szkolną z poczuciem humoru. Dodatkowo każda grupa musi nadać tytuły dziełom oraz znaleźć informacje o jednym z twórców i podzielić się tymi ciekawostkami na forum klasy. Dzięki temu wywiąże się również ciekawa dyskusja o życiu artystów.
Grupa I
Edward Hopper
Jacek Malczewski
Pieter Bruegel
Grupa II
Pieter Bruegel
Józef Chełmoński
Rembrandt
Grupa III
Edward Hopper
Jacek Malczewski
Banksy
Grupa IV
Jan Vermeer
Vincent van Gogh
Jacek Malczewski
Kiedy uczniowie skończą już swoją pracę, mogą odnaleźć właściwe tytuły tych dzieł i skonfrontować je z tymi nadanymi przez siebie. Na pewno będą zaskoczeni!
Udanej zabawy na lekcjach!
Znakomity pomysł. W jaki sposób można nanieść takie paski ze zdaniami?
OdpowiedzUsuńŚwietne! Dzięki za pomysł :)
OdpowiedzUsuńRewelacja!
OdpowiedzUsuńA może pokażesz przykładowe prace uczniów?? Bardzo jestem ciekawa efektów i dialogów! Znają "Sztuczne fiołki"? Albo "Rubens był z Bytomia"?
OdpowiedzUsuńTak, na mojej stronie fb jest pełno przykładowych prac ;-) Trzeba tam zajrzeć https://www.facebook.com/edubloger26/posts/292131741325819
Usuń