LEKCJE W UPALNE DNI
Pomysł piąty...
Na pewno znacie kości STORY CUBES? Prawda? Jeśli nie to we wrześniu zaprezentuję lekcje z ich użyciem.
Postanowiłam zrobić swoje kości. Kupiłam kolorowy papier, mazaki i folię do laminowania.
Są to "kostki" pokaźnych rozmiarów ;-) Teraz takie cuda mam w swojej sali:
Klasę
dzielimy najpierw na dwie duże grupy. Jedna dostaje kostkę z motywami, natomiast druga z gatunkami. Można też rzucać naprzemiennie. Potem każdą grupę dzielimy na 3 podgrupy.
Każda podgrupa
rzuca raz kostką. Uczniowie otrzymują
kartkę z zadaniami. Każdy podzespół ma rozwiązać jedno zadanie związane z wyrzuconym przez nich gatunkiem i po rozwiązaniu
swojego polecenia przekazują kartkę kolejnej podgrupie.
Ich zadaniem, w obrębie
grupy, jest do danego gatunku: a) wypisać epoki, w których się pojawiały, b)
autorów i utwory, c) cechy gatunkowe.
Kartka z zadaniami krąży po grupach, aż
zostanie uzupełniona. Grupa, która zrobi poprawnie wszystkie polecenia zostaje
nagrodzona.
Przy okazji podsumujemy z uczniami dotychczasową naukę podczas lekcji polskiego.
Przykładowa
karta pracy w obrębie grupy:
|
ballada
|
sonet
|
powieść
|
epoki
|
|
|
|
autorzy i tytuły utworów
|
|
|
|
cechy
|
|
|
|
Podobnie
robimy, gdy chcemy powtórzyć motywy literackie.
|
kobieta
|
miasto
|
ludowość
|
Epoki
|
|
|
|
Utwory i
autorzy
|
|
|
|
Krótka charakterystyka motywu
|
|
|
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz