TECHNIKI ZWIĘKSZANIA KREATYWNOŚCI W PRACY Z KLASĄ
Co
może porabiać nauczyciel na majówce? Czyta książki, odpoczywa, ładuje
akumulatory wspólnie z rodziną i … szkoli się. Nietypowe? Dla mnie żadna
nowość. Postanowiłam tym razem skorzystać z kursu „Techniki zwiększania
kreatywności w pracy z klasą” autorstwa Aleksandry Zwolińskiej. Muszę przyznać,
że jest to jeden z lepszych e-kursów na platformie www.szkolna24.pl .
Przyda się z pewnością każdemu
nauczycielowi. Czasami do szkolnego życia belfra wkrada się rutyna, brak pomysłów
na aktywizację uczniów. Wtedy wymyślamy, kombinujemy, poszukujemy. Nie
wszystkie formy aktywizacji są trafione, musimy je dopasować do klasy, grupy.
Zdajemy sobie sprawę, że czasami jest to przerost formy nad treścią. To
szkolenie właśnie odkryje przed Wami to, co jest oczywiste, a o czym
zapominamy, wykonując codzienne obowiązki.
Dla kogo jest ten kurs? Dla nauczycieli,
którzy chcą zachęcić swoich uczniów do
stosowania bardziej twórczych metod pracy oraz dla tych, którzy poszukują dla
swoich klas metod pracy, zapewniających lepszą integrację i dobrą komunikację w
grupie.
Kurs jest
obszerny merytorycznie, dając solidny zastrzyk wiedzy. Nie ogranicza się do
suchej teorii.
Pamiętajmy o korzyściach płynących z treningu twórczości. Dzięki
metodom twórczym docieramy na swoich zajęciach do uczniów o różnych
zdolnościach percepcyjnych, integrujemy grupę, inspirujemy uczniów i pobudzamy
do działania.
Najważniejsza w całym procesie edukacji jest zasada Paula
Torrance’a: „Dzieciom nie należy przeszkadzać.” Wśród tez tego naukowca
znajdziemy cenne wskazówki, którymi podzielę się z Wami, bo uważam, że to ważne
w całej relacji nauczyciel – uczeń!
Nauczyciel powinien odnosić się z
szacunkiem do nietypowych pytań ucznia oraz do jego niezwykłych pomysłów. Na
wszelkie przejawy oryginalnej twórczości dziecka, trzeba reagować pozytywnie.
Wszystko po to, aby nie zabić w uczniu kreatywności, nie zniechęcić go do
działania.
Kurs ten
pokaże Wam, jak prowadzić klasę, pracę w grupach, aby zadbać o twórczy rozwój
naszych podopiecznych.
Przy okazji poznacie kilka ciekawych metod aktywizujących,
uruchamiających twórcze, krytyczne myślenie w pracy z uczniami. W różnych
odsłonach, autorka kursu, prezentuje „burzę mózgów”, techniki dyskusji
moderowanych, metody Walta Disney’a, czy 6 kapeluszy de Bono. Wszystkie są
omówione, łącznie zasadami pracy, wskazówkami dla nauczyciela. Myślę, że warto
odświeżyć sobie te metody i formy pracy. Polecam ten kurs wszystkim
nauczycielom: i tym, co stawiają dopiero pierwsze kroki w zawodzie, i tym doświadczonym.
Powodzenia!
Anna Konarzewska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz