Obserwatorzy

środa, 14 lutego 2018

LALKA W PUDEŁKU...

#lektura w pudełku


Niedawno na blogu Kreatywnej Pedagogiki natknęłam się na ciekawy pomysł z lekturą.
Postanowiłam wykorzystać tę metodę w liceum przy omawianiu "Lalki" B.Prusa.
Muszę przyznać, że koncepcja lektury w pudełku jest strzałem w dziesiątkę.

Moi uczniowie podczas czytania "Lalki" musieli chować do pudełka (może być po butach) przedmioty związane z bohaterami, wydarzeniami, sytuacjami, miejscami akcji czy wątkami. Przed omówieniem lektury każdy z nich musiał zaprezentować klasie zawartość swojego pudełka i wyjaśnić znaczenie zamieszczonych w nim przedmiotów oraz uzasadnić swój wybór. W ten sposób przypomnieli sobie wspólnie treść powieści. Poza tym musieli odpowiadać na moje pytania. Młodzież komentowała też zawartość swoich pudełek. Zdziwiłam się, bo to zadanie nie należało do najtrudniejszych, a pokazało, że zapamiętali sporo szczegółów z książki.
Polecam! Uczniowie sami z chęcią poprowadzą taką lekcję!

Poniżej zdjęcia przedmiotów z pudełek moich uczniów:








 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz