sobota, 9 grudnia 2023

#projekt #lektury #j.polski

 PROJEKT EDUKACYJNY

"LEKTURY WZIĘTE NA TAPET"


Chciałabym podzielić z Wami pomysłem na projekt edukacyjny z języka polskiego. W związku z tym, że pracuję także metodą Planu Daltońskiego w liceum zaznaczę na początku, co jest istotne przy zadaniach.

Po pierwsze, autonomia, współpraca i samodzielność - to uczennice i uczniowie samodzielnie dobierają się w grupy - mogą zadania także wykonać samodzielnie. Uczniowie i uczennice wybierają 6 zadań spośród 10, aby zaliczyć projekt. To grupa decyduje, które zadania ich interesują i którym chcą poświęcić swoją uwagę. W dodatku mogą wybrać lekturę, do której chcą wykonać zadania (mogą też losować). Mogą zrobić też wszystkie zadania, jeśli tylko tylko chcą i mają na to ochotę. Ustalamy wspólnie datę przedstawienia projektu na forum w klasie. 

Po drugie, odpowiedzialność. Uczniowie i uczennice dzielą się zadaniami, opracowują wspólnie plan działania, wykonania i pomysły na działanie. Każdy jest odpowiedzialny za część, którą wybrał. 

Po trzecie, autorefleksja. Zespoły miały dokonać autorefleksji, co się udało, co należałoby poprawić, nad czym jeszcze popracować. W jaki sposób wyglądała współpraca w grupie i odpowiedzialność za wykonanie powierzonych zadań. 


Moja autorefleksja: Uczniowie i uczennice wzmocnili przede wszystkim swoją sprawczość. Autonomia dała im poczucie sensu. To oni decydowali o formie wykonanych zadań - w poleceniach podane były wskazówki, do których nie musieli się stosować. W dodatku zadania okazały się dla nich atrakcyjne, co wzmocniło ich motywację do działania. Większość grup wykonała wszystkie zadania. Poza tym, uczniowie mieli okazję ćwiczyć argumentowanie i uzasadnianie, sztukę przemawiania, prezentowanie swojego stanowiska, a dodatkowo mogli przełamać lęk przed wystąpieniami publicznymi. Uczniowie i uczennice korzystali również z technologii informacyjnej, aby wykonać zadania. Dzielili się programami, w których wykonali poszczególne wyzwania. Zadania wymagały od uczniów kreatywnego i krytycznego myślenia. Poza tym przypomnieliśmy sobie problematykę lektur od starożytności do Młodej Polski.

Uśmialiśmy się w klasie, kiedy młodzi ludzie szukali alter ego bohaterów literackich we współczesnych czasach. Wpadlibyście na pomysł porównania Błażeja Czepca z "Wesela" z Krzysztofem Kononowiczem? ;-) Grupa tak uzasadniła wybór, że nie sposób było zaprzeczyć. To było genialne!


Poniżej zadania projektowe:

1.     Wykonajcie okładkę do wybranej lektury. Może być wykonana ręcznie, jako fotografia, plakat czy grafika komputerowa. Wszystko zależy od Waszej wyobraźni i inwencji twórczej. 

2.     Napiszcie artykuł na wybrany temat związany z autorami, bohaterem/ką/ami lektury- ich działaniami, zachowaniem. Postać może być autorem artykułu lub jej bohaterem. Temat wybieracie sami. Pamiętajcie o tytule, lidzie (czyli zapowiedzi) i treści artykułu. Artykuł powinien być też podpisany przez autora/autorów. Artykuł powinien być wydrukowany na dzień prezentacji. Czcionka 12, Times New Roman. Objętość: kartka A4.

3.     Stwórzcie reklamę wylosowanej/wybranej lektury tak, aby zachęcić młodszych kolegów/koleżanki do jej przeczytania. Reklama może być spotem, może być plakatem- to od Was zależy w jakiej formie to przedstawicie. 

4.     Stwórzcie profil społecznościowy wybranej postaci z lektury. Zaproście kolegów-koleżanki i polonistkę jako znajomych. W profilu ważne jest zdjęcie, informacje i opublikowanych kilka relacji i postów z życia bohatera.

5.     Nagrajcie filmik, w którym przedstawicie, jedną ze scen, jedno z kluczowych  wydarzeń z lektury. 

6.     Stwórzcie 3 moodboardy wybranych postaci z lektury- uwzględniając cechy charakteru, postawy, najważniejsze myśli, działania bohaterów. Pamiętajcie, aby uzasadnić elementy, które pojawią się na moodboardach.

7.     Znajdźcie alter ego wybranego bohatera z wylosowanej/ wybranej lektury we współczesnych tekstach kultury (np. Kmicic- James Bond). Wykonajcie porównanie obu postaci w dowolnej formie.

8.     W pudełku (może być po butach) zgromadźcie jak najwięcej przedmiotów związanych z daną lekturą, jej problematyką i działaniami bohaterów. Pamiętajcie, że przy prezentacji trzeba będzie uzasadnić wybór artefaktów- czyli powiązać je z lekturą- jej problematyką, itp.. 

9.     Stwórzcie CV wybranej postaci z lektury.

10.   Uruchomcie swoją wyobraźnię… Wybranego bohatera osadźcie we współczesnych czasach… Jak widzicie tę postać? Gdzie pracuje? Czym się zajmuje? Jak wygląda? Forma przedstawienia bohatera jest dowolna. Uzasadnijcie swój wybór.

Zdjęcia wybranych prac uczniowskich:


1. Artykuł- "Makbet"


2. Moodboard - "Wesele"


3. Okładka - "Wesele"


4. Bohater dziś - "Skąpiec"


5. Reklama - "Lalka"


6. Reklama - "Lalka"


7. Okładka - "Balladyna"


8. Okładka - "Antygona"


9. Okładka - "Balladyna"


10. Okładka - "Dziady II"


11. Moodboard - "Skąpiec"


12. Moodboard - "Dziady III"


13. Moodboard- "Lalka"


14. Instagram Adama Mickiewicza

15. Moodboard - "Zemsta"


16. Okładka - "Pan Tadeusz"







17. Instagram Chochoła z "Wesela"




18. Instagram Lady Makbet - "Makbet"


19. Instagram Izabeli - "Lalka"


20. Moodboard - "Zbrodnia i kara"

21. Antygona współcześnie…

Antygona jest nastolatką żyjącą samotnie w kawalerce na parterze. Jej mieszkanie – przepełnione roślinnością mieści trzy futrzaki; dwa koty: Yamakoz i Ligię oraz psa: Wiertło.
Chodzi do liceum-  profil humanistyczny z językiem rosyjskim i łaciną, ale też z rozszerzoną geografią. Opuszcza większość lekcji, ponieważ uważa, że jej pasje są ważniejsze od ogólnego programu. Chodzi na zajęcia teatralne dla młodzieży – gra oraz czasem pisze scenariusze, które zazwyczaj wystawiane są na kameralnych przedstawieniach w domach starców. W swojej sztuce najbardziej skupia się na działaniu ludzkich emocji; szczególności tych trudnych, lubi też przedstawiać relacje rodzinne za pomocą metaforycznych niuansów – chce tym dodać tajemniczości a zarazem natychmiastowego zrozumienia u tych, którzy go potrzebują. W wieku 15 lat wydała tomik poezji poświęcony niesprawiedliwemu traktowaniu kobiet w sztuce - zawiedziona marnym jego sukcesem postanowiła więcej nie pisać. W przyszłości chce zostać prawniczką. To marzenie bierze się z poczucia sprawiedliwości i chęci pomocy ludziom. Antygona lubi również słuchać ludzkich dramatów, zazwyczaj wczuwając się te w historie, popada w iluzję uczestnictwa w tych wydarzeniach – jednak jest to powód obrania tej ścieżki kariery, który jest dla niej wstydliwy i raczej nie przyznaje się do tego. Utrzymuje swoje małe mieszkanie z pracy dorywczej jako kelnerka, robi także zakupy dla swoich sąsiadów za co dostaje małe sumy pieniędzy. Ze względu na wiekowe sąsiedztwo (oprócz niej jest tylko jedna młoda para z dzieckiem) Antygona często udziela się w domach spokojnej starości, sanatoriach i hospicjum jako wolontariuszka. W swoim życiu miała ciężkie chwile, przytłaczające ją do tego stopnia, że zdążyła napisać dwa listy pożegnalne.

Antygona wpasowuje swój styl w estetykę subkultury gotyckiej, przed snem zawsze, albo pisze pamiętnik, albo ogląda nagranie z jakiegoś brodway’owskiego musicalu.

 

Lista ulubionych filmów:

·       „Przerwana lekcja muzyki”

·       „Portret Kobiety w ogniu”

·       „Księżniczka Mononoke”

·       „Midsommar” 

·       „Czarny łabędź”

·       „The perks of being a wallflower”

Lista ulubionych książek:

·       „My, dzieci dworca zoo” „

·       Szklany klosz”

·       „Mój rok relaksu i odpoczynku”

·       „Wichrowe Wzgórza”

·       „Portret Doriana Graya”

Lista ulubionych autorów:

·       Sylvia Plath

·       Emily Bronte

·       Mary Shelley

·       Franz Kafka

Lista ulubionych wykonawców muzycznych:

·       Fiona Apple

·       Mitski

·       Weyes Blood

·       PjHarvey

·       The Cure

·       Sir Cloe

·       Pink Floyd

·       Lebanon Hanover

Zainteresowania//Hobby

·       Czytanie poezji

·       Teatr-tragedie

·       Psychologia

·       Biologia marynistyczna

·       Filozofia estetyki i metafizyka

·       Gra na wiolonczeli, harfie i pianinie

     22. CV Grzegorza z "Kordiana"




22

             23. Okładka - SYZYF




Udanej zabawy i nauki, Anna Konarzewska

sobota, 23 września 2023

#konferencja #storytelling

 KONFERENCJA OPARTA NA IDEI STORYTELLINGU W GDAŃSKU



Zapraszamy na niezwykłe wydarzenie: konferencję w formule storytellingu "Opowieści osadzone we własnych doświadczeniach," którą organizują Anna Konarzewska – nauczycielka II LO w Gdańsku oraz Dorota Kujawa-Weinke.

Konferencja "Opowieści osadzone we własnych doświadczeniach" oparta na formule storytellingu z elementami gry. To pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce. Odbędzie się 4 listopada w pięknych wnętrzach Hevelianum w Gdańsku. Rejestracja uczestników i uczestniczek rozpocznie się o 9.00.

Czas trwania wydarzenia: 10.00 - 15.00.

Usłyszycie wspaniałe wystąpienia prelegentów, którzy inspirują swoimi opowieściami i tworzą niesamowite książki w tym temacie.

Wśród prelegentów udział potwierdzili znakomici, znani i cenieni w świecie akademickim, edukacyjnym i nauczycielskim:

1. prof. dr hab. Roman Leppert - polski pedagog, profesor nauk społecznych, nauczyciel akademicki, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, twórca Akademickiego Zacisza.

2. dr hab. Marcin Napiórkowski - publicysta, zajmuje się mitologią współczesną, pamięcią zbiorową i kulturą popularną, pracuje w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego.

3. Marek Stączek - ghostwriter, mówca, autor książek biznesowych.

Zaś mentorzy i mentorki podzielą się swoim doświadczeniem, praktykami, pomysłami, obserwacjami i refleksjami w zakresie: metodyki, dydaktyki, wychowania, współpracy z instytucjami i organizacjami pozarządowymi, pozyskiwania środków na projekty, psychologii, postaw społecznych i obywatelskich oraz samorozwoju.

Podzielą się swoją historią w wybranym zakresie. Przez 10 minut będą opowiadać o swojej praktyce i inspiracjach, uczestnicy będą się przysłuchiwać się opowieści, po czym chętni przedstawią swoje historie i pytania w tym zakresie. Uczestnicy otrzymają specjalne karty do gry. Waszym zadaniem będzie podróż po opowieściach, która będzie miała swoje zwieńczenie.

Będziecie mieli do dyspozycji 12 mentorów i mentorek. Zależy nam, abyście usłyszeli jak najwięcej historii.

Celem konferencji jest wzajemne uczenie.

Kto będzie opowiadał swoje historie i czego będą dotyczyły?

1. prof. dr hab. Mirosława Mirka Dziemianowicz ,

Rodzinna socjalizacja do ról związanych z płcią czyli jak w tej samej rodzinie wychowuje się Dziewczynkę i Chłopca.

2. dr hab. prof. UŚ Magdalena Szpunar ,

Poezjoterapia. O sile bezsilnej poezji i słowach, które leczą.

3. dr Maciej Pabisek,

Dlaczego kształcenie kompetencji wygląda lepiej w teorii niż w praktyce i jak to zmienić?

4. dr Anna Hildebrandt-Mrozek

Kambodżańska odyseja. Doświadczenia z pracy z rodzicami i dziećmi szkoły The Global Child w Siem Reap.

5. Jacek Mackiewicz

O wyzwoleniu się z kajdanów oceniania i powrocie do idei uczenia organicznego i nierepresyjnego.

6. Magdalena Piróg

Odwaga cywilna i odpowiedzialność nauczyciela, a więc dlaczego "warto być przyzwoitym", kiedy wokół coraz ciemniej. . .

7. Marta Siwak

Opowieści o TYCH, w których niejedni zwątpili i spisali na straty…

8. Karol Sieńkowski

Liczenie dla opornych, czyli metodologia Tawa Pukllay.

9. Magda Drobnik

Jak wspierać młodych w kryzysie? Co zrobić, by młodzi dali sobie pomóc?

10. Jarek Łojewski

Porażki, które kształtują lidera, czyli co wyniosłem z moich trzech niepowodzeń?

11. Wioletta Torunczak

Współpraca biblioteki szkolnej i publicznej kreuje nową przestrzeń i nowe możliwości rozwoju młodych.

12. Filip Borawski

Podcina skrzydła zawsze ten, co nie ma siły latać - na podstawie działalności społecznej.

Koszt udziału w konferencji: 300zł Warto zapytać o dofinansowanie zakupu biletu. Link do zapisów: https://forms.gle/pwYK5nYWewyJyLCt5

Link do wydarzenia: https://fb.me/e/1fyXjsfWx

 

Oprócz ciekawych opowieści prelegentów i mentorów będzie można w trakcie przerw posłuchać historii dydaktycznych, metodycznych i wielu inspiracji na naszych stoiskach. Tutaj spotkacie interesujących ludzi i instytucje, będzie mogli zakupić wartościowe książki:

1.    Fundacja Pozytywni: Dorota Jankowiak-Dąbrowska i Anna Blokus -Szkodzińska opowiedzą o działaniach fundacji oraz o doświadczeniach w relacji z rodzicami.

2.    Program Projektor: Monika Wasilonek, Marta Jaśkiewicz i Michalina Broda opowiedzą o działaniach ekipy Programu Projektor. To idealne miejsce dla rodziców, studentów i nauczycieli. A na stoisku będą czekać Was niespodzianki.

3.    Magda i Marcin Łukasikowie – to para niesamowitych ludzi, którzy opowiedzą Wam Jak usprawnić pracę i naukę dzięki sztucznej inteligencji i myśleniu wizualnemu. Będzie też można zakupić książki u Magdy. Warto tu być.

4.    Fundacja Plan Daltoński: Anna i Robert Sowińscy – nasi przyjaciele. Na tym stoisku doznacie niesamowitych rozmów o wykorzystaniu Planu Daltońskiego w praktyce szkolnej. To doświadczeni, pełni empatii, z głową pełną pomysłów ludzie. I tutaj znajdziecie sporo książkowych inspiracji.

5.    Anna Konarzewska: stoisko z książkami dla Wychowawczyń i Wychowawców: „Być (nie)zwykłym wychowawcą” oraz „(Nie)zwykłych spotkań. Wokół godzin wychowawczych”.

 

Pomoc przy obsłudze konferencji zaproponowali uczniowie i uczennice II LO im. dra W. Pniewskiego w Gdańsku.

Patronat nad wydarzeniem objęli:

1.    Prezydent Gdańska – Aleksandra Dulkiewicz- Patronat Honorowy

2.    Program Projektor

3.    Związek Nauczycielstwa Polskiego

4.    Fundacja Plan Daltoński

5.    Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka

6.    Instytut Praw Dziecka im. Janusza Korczaka

7.    Amicis in Educatione

8.    Mali Rebelianci

9.    Rewers

10. Niezbędnik Kreatywnej Nauczycielki

11. Gdyński Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli

Zapraszamy: Anna Konarzewska i Dorota Kujawa-Weinke

czwartek, 10 sierpnia 2023

#szkolenie #wychowawca #lider #cel #zespół #sprawczość

 ZAPRASZAM NA (NIE)ZWYKŁE SZKOLENIE DLA WYCHOWAWCÓW

 NA DOBRY POCZĄTEK


Zbliża się początek roku szkolnego. Czytam fora wychowawców, widzę w nich wiele lęku, niepewności, ale też zaciekawienia nowym początkiem. 
Chciałabym zaoferować Wam spotkanie online ze mną.

Opis szkolenia:

O podążaniu za białym królikiem czyli o celach na przyszły rok szkolny.

Narzędzia dla wychowawców i ich podopiecznych na dobry początek.

Czy jesteś gotów(a) wzmocnić swoje umiejętności pedagogiczne i stworzyć inspirujące, wspierające środowisko edukacyjne? Myślisz już o tym, jak dobrze rozpocząć rok szkolny ze swoją klasą? Zastanawiasz się nad swoimi kompetencjami? Jeśli tak, to zapraszam na inspirujące szkolenie.

Startujemy: 30 sierpnia o 17.00

Czas trwania: 90 minut

Koszt: 99 zł

Na koniec szkolenia otrzymujesz zaświadczenie.

Miejsce: platforma zoom

link do zapisów: 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfYteV41C6K44BJP3OwAa0gGOazzhrCn8--goPh0rRpu-Yn6w/viewform?usp=sf_link 

Opłaty zacznę przyjmować od 22 do 28 sierpnia. Informacja o numerze konta i tytule opłaty zostanie wysłana do każdego, kto zapisze się w formularzu.

Po opłaceniu szkolenia prześlę link do spotkania. 

 

Czego będzie dotyczyć szkolenie?

🎯 Zdobędziesz narzędzia do motywowania i inspiracji, aby wspólnie osiągać sukcesy. Dowiesz się jak wyznaczać cele sobie i (z) klasą dla klasy.

🙌 Poznasz techniki budowania pozytywnych relacji z uczniami i efektywnej komunikacji.

📜 Dowiesz się, jak zbudować z uczniami wspólny kodeks klasowy jako fundament demokratyzmu klasowego, co umożliwi harmonijne funkcjonowanie grupy. To klucz do zapewnienia spokoju i skupienia w klasie.

🌀 Dowiesz się, jak obserwować i analizować dynamizm procesu grupowego. To pomoże Ci lepiej zrozumieć potrzeby uczniów oraz wskazać drogę do efektywnej współpracy.

🗓️ Poznasz sprawdzone metody na efektywne spotkanie z uczniami w nowym roku szkolnym.

💡 Odkryjesz metody, dzięki którym pobudzisz kreatywność w sobie oraz w uczniach, co pomoże Wam efektywniej planować wspólne działania.

🗳️ Nauczysz się tworzenia przestrzeni do wspólnego podejmowania decyzji i rozwijania umiejętności demokratycznych wśród uczniów. To umożliwi im aktywny udział w życiu klasy.

👑 Dostaniesz narzędzia, aby określić siebie jako lider klasowego, bo od siebie należy zacząć.

📅 Opanujesz sztukę tworzenia spójnego planu wychowawczego na cały rok szkolny.

📚 Będziesz mógł(a) korzystać z praktycznych wniosków i wskazówek już po pierwszym dniu szkolenia. Twoja klasa zyska na tym natychmiast!

🎩 Poznasz inspiracje związane z „Alicją w Krainie Czarów”, teorie Simona Sineka dotyczące przywództwa i koncepcje Daniela Pinka na temat motywacji. 


Zapraszam serdecznie, Anna Konarzewska


czwartek, 20 lipca 2023

#zmiana #kryzys

 SŁÓW KILKA O ZMIANIE...


             Na początku opowiem Wam pewną historię… której autorem jest Jorge Bucay:

 

Kiedy byłem mały, uwielbiałem cyrk, a najbardziej w cyrku podobały mi się zwierzęta. Moją uwagę przyciągał zwłaszcza słoń (...). Podczas przedstawienia to ogromne zwierzę paradowało, prezentując swój niesamowity ciężar, rozmiar i siłę... Ale po przedstawieniu i krótko przed wejściem na scenę słoń zawsze siedział uwiązany jedną nogą do kołka wbitego w ziemię. Kołek był tylko małym kawałkiem drewna, który tkwił w ziemi zaledwie na kilka centymetrów. Wydawało mi się, że takie zwierzę z łatwością mogłoby wyrwać ten kołek i uciec. Co go w takim razie trzyma? Czemu nie ucieka? Ktoś z dorosłych odpowiedział mi wtedy, że słoń nie uciekł, bo był tresowany. Wtedy zadałem pytanie:

»Jeśli jest tresowany, to dlaczego go przywiązują?

« Nie pamiętam, abym otrzymał jakąś logiczną odpowiedź. Kilka lat temu odkryłem odpowiedź: »Słoń nie uciekał z cyrku, gdyż od najmłodszych lat był przywiązany do różnych kołków«.

Zamknąłem oczy i w wyobraźni ujrzałem dopiero co narodzonego i bezbronnego słonia, przywiązanego do kołka.

Jestem przekonany, że słonik ciągnął i pchał, i pocił się, próbując się uwolnić. I mimo że użył wszystkich sił, nie udało mu się, ponieważ wtedy kołek był dla niego za solidny.

Wyobraziłem sobie, że zasypiał ze zmęczenia i że następnego dnia znowu próbował, i kolejnego dnia, i kolejnego… Aż w końcu słoń zaakceptował swoją niemoc i zdał się na swój los. Ten potężny i silny słoń, którego widzimy w cyrku nie ucieka, ponieważ nie wierzy, że może. Ma w sobie utrwalone wspomnienie niemocy, którą przeżył krótko po przyjściu na świat. Nigdy więcej nie starał się walczyć ze swoim losem. Wszyscy przypominamy trochę słonia z cyrku – idziemy przez życie przywiązani przez setki kołków, które odbierają nam wolność. Żyjemy w przekonaniu, że nie możemy wykonać wielu rzeczy, tylko dlatego, że kiedyś podjęliśmy próbę, która zakończyła się niepowodzeniem.

Jak bardzo podobna jest ta historia do tej, której jesteśmy częścią.  Wierzymy, że ogranicza nas system; miejsce; opinie innych – bo co powiedzą inni na moje pomysły; myśli, że nie damy rady, więc po co próbować… więc tkwimy w miejscach, w sytuacjach, w poglądach, które nie są nam bliskie… 

Znajome?

Myślę, że każdy i każda z nas może się podpisać pod tymi doświadczeniami.

Jestem osobą, która przeżyła wiele zmian w życiu i osobistym, i zawodowym. Myślałam, że już nic nie jest mnie w stanie zaskoczyć, bo zmiany są jedyną stałą.

A jednak. Od kilku lat rozważałam zmianę miejsca pracy - z różnych i ważnych powodów czułam taką wewnętrzną potrzebę… Ale zabierałam się do tego jak pies do jeża. Ja…ta, która mówi: boję się i robię.

Tak, to prawda, że robiłam wiele rzeczy, których się obawiałam, ale chyba tylko po to, aby odwlec w czasie decyzję o zmianie miejsca pracy. Niektórzy odchodzą ze szkół definitywnie… decydując się radykalnie na zmianę pracy. A ja miałam problem z podjęciem decyzji o zmianie placówki. Niby nic wielkiego a jednak. Była to jedna z trudniejszych decyzji, ale już wiem, że najlepszych, jaką mogłam podjąć dla siebie. To wiele nieprzespanych nocy, bicia się z myślami… Dlaczego było mi tak trudno? Tkwiłam w jednym z błędów poznawczych – błędów zakotwiczenia. Prawie 15 lat pracy w jednej szkole spowodowało, że stałam się uwiązanym słoniem… Tłumaczyłam się sama przed sobą: że mam swoją salę, swój kantorek, że znalazłam swoje miejsce w szkole… że dzieci przychodzą tutaj też dla mnie… że grono nauczycieli jest wspierające… kto będzie teatr prowadził, jak odejdę…itd. Tymi wymówkami tuszowałam swoje potrzeby, a wewnątrz czułam, że więdnę… Zaczęłam baczniej przyglądać się sobie, otoczeniu, swoim emocjom… Po prostu w końcu zaczęłam słuchać swojego wewnętrznego ja. Nie ukrywam, że pewne sytuacje pomogły mi podjąć tę decyzję… Zawsze przydarza się coś, co pomaga nam postawić kropkę nad "i". Jednak by cokolwiek zrobić, trzeba najpierw wzbić się na wyżyny autorefleksji i odwagi. Najtrudniej zawsze zrobić pierwszy krok. Kiedy stawiasz pierwszy krok, czujesz się jeszcze niepewnie, ale kiedy zakotwiczysz ten krok w nowych myślach, przestrzeni, to czujesz przypływ wielu innych możliwości i wiary w zmianę. Zmiana otwiera… Odżyłam. Dostałam wiatru w żagle. Głowa buzuje mi od pomysłów na projekty z młodzieżą, z nauczycielami. Już niedługo wspólnie z Dorotą Kujawą-Weinke zorganizujemy pierwszą swoją ogólnopolską konferencję opartą na formule storytellingu. Odkurzę swoje marzenia i plany.  Mam pomysł na siebie, na swój rozwój… na zdobywanie świata – dobra, przesadziłam. 😉

Warto iść do przodu, warto walczyć o siebie… Życie potrafi nas zaskakiwać i dawać szanse ukryte w kryzysach. Czasami wystarczy zmiana przestrzeni a nasz organizm i umysł już zaczynają inaczej działać. Boję się nadal...ale robię swoje. 

Anna Konarzewska