Obserwatorzy

piątek, 15 maja 2020

Korkowe inspiracje...

KORKOWE INSPIRACJE



Mam sporo pomysłów na różne treści blogowe, ale przez obecny stan funkcjonowania doskwiera mi problem z czasem. Do tego wpisu zbierałam się bardzo długo. Mam dzisiaj dla Was kilka inspiracji na wykorzystanie korków z butelek po soku Tymbark. Na zielonych kapslach znajdują się krótkie hasła. Zbierając kolekcję tych koreczków, myślałam cały czas nad ich wykorzystaniem. 

1. Jeszcze przed pandemią wykorzystałam korki do tworzenia fraszek przez uczniów. Przypomnieliśmy sobie kilka tekstów Jana Kochanowskiego, skorzystaliśmy też ze współczesnych fraszek Krzysztofa Kościelskiego. Potem uczniowie zajęli się tworzeniem swoich krótkich utworów. Każda grupa losowała po kilka korków i na podstawie wylosowanych tekstów tworzyli fraszki. Teksty z korków powinny zostać wykorzystane albo w tytule fraszki, albo jako tekst wpleciony do treści utworu.

 Poniżej gotowe teksty fraszek autorstwa moich uczniów: 








2. Jak wykorzystać korki też w czasie nauczania zdalnego? Można z nich skorzystać podczas lekcji online z j.polskiego, obcego czy podczas godziny wychowawczej. Dzisiaj podczas lekcji wychowawczej tworzyliśmy "opowiadanie na gorąco" o naszej klasie. ;-) Niezły ubaw! Niesamowite historie powstały. Losowałam korki dla każdego ucznia obecnego podczas zajęć. Po kolei każdy tworzył ciąg dalszy historii, wykorzystując tekst z wylosowanego przeze mnie korka. I wyszło, że będziemy świętować zakończenie roku na plaży! ;-)
Podczas lekcji z języka obcego takie korki na pewno ożywią powstające dialogi. 

3. Napisy korkowe można wykorzystać do tworzenia poezji. Korki wrzucamy do słoika, mieszamy. Wyciągamy po kolei i tworzymy wiersz na podstawie wylosowanych tekstów. Na pewno zabawa będzie inspirująca. 

4. Korki można wykorzystać również do lekcji gramatyki. Uczniowie mogą nazywać części mowy lub części zdania z tekstu korkowego. Można określać, czy zdanie jest oznajmujące, pytające czy rozkazujące...

5. Korkowe teksty można wykorzystać później do zadań przedmiotowych w metodzie stacji, do escape room'ów. Na pewno ożywią lekcję. 

6. Zielone teksty można jeszcze wykorzystać do zabawy typu "Powiedz nam"... Każdy uczeń losuje korek z tekstem i po przeczytaniu wiadomości pod korkiem, opowiada nam z jaką sytuacją w życiu ten tekst mu się kojarzy; odnosi się tu do własnych doświadczeń, marzeń, planów. 

Życzę wszystkim świetnej zabawy! 
Zbierajcie korki, bo przydadzą się do wielu ciekawych lekcji.

Anna Konarzewska 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz