Obserwatorzy

sobota, 17 lutego 2018

"LALKA" NA "PUDELKU"...

#pomysł na omawianie "Lalki" B. Prusa 




 Niedawno była "Lalka" w pudełku, a teraz prezentuję pomysł "Lalki" na "Pudelku".
"Pudelek" to popularny serwis przepełniony sensacją i plotkami z życia gwiazd. 

Postanowiłam wykorzystać lekturę tak, aby młodzież mogła wykazać się kreatywnością oraz znajomością treści powieści. 
Stworzyłam grupę na Fecebooku i nazwałam ją: "Lalka na Pudelku. Sensacja. Plotka. Komentarz." Następnie zapoznałam młodzież z wyżej wspomnianym serwisem.

Zadaniem uczniów było umieszczanie na utworzonej grupie informacji, plotki, sensacyjnych wiadomości z "Lalki" wraz z fotografią. Mogą to być również memy. Młodzież może także komentować to, co znajdzie się na naszym "Pudelku". Warunkiem jest osadzenie w lekturze, umiarkowana fantazja oraz sensacyjna forma i treść.
Moi uczniowie połknęli natychmiast bakcyla "Lalki". Zauważyłam, że to zadanie sprawiło im mnóstwo radości. Otrzymali dwa tygodnie na wykonanie polecenia (każdy musi zamieścić co najmniej 3-4 posty).

Poniżej prezentuję wybrane zdjęcia z naszego serwisu plotkarskiego:










3 komentarze:

  1. Świetny pomysł! Blisko współczesnych realiów, czyli "Lalka" nie do lamusa!

    OdpowiedzUsuń
  2. "Lalka" blisko młodych:-) ciekawy pomysł; próbowałam moich gimnazjalistów namówić na stworzenie fake'owego profilu Harpagona, ale odzew było zerowy; być może do tego trzeba dorosnąć;-) gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł . Lekcje w szkole w cale nie muszą być nudne

    OdpowiedzUsuń